جوجه تا یک ربع پیش تو بغلم خوابیده بود. کمی رفلاکس داره و بنابراین بعد از شیردادن یک بیست/سی  دقیقه‌ای نگهش میدارم و امروز مثل اینکه از هر روز دیگری بیشتر ناراحته چون همینکه میگذارمش تو گهواره دوباره بیقراری میکنه. البته گریه نیست و بیشتر به غر زدن میمونه. الان هم گذاشتمش تو گهواره شروع کرده به سروصدا کردن. ولی فعلاً میگذارم گهواره کمی تکونش بده تا شاید خوابش ببره. گاهی فکر میکنم شاید این گهواره و اینطور قنداق کردن بیشتر اذیتش میکنه. البته اصولاً وقتی میخواد خوابش ببره مثل همه بچه‌ها بیشتر تکون میخوره و قنداق کردن آرومش میکنه و سریعتر و بهتر میخوابه، ولی گاهی مدام در تقلاست که دستهاش رو از قنداق بیاره بیرون و خیلی تکون میخوره. گاهی فکر میکنم همین تکونها (حرکتی مثل شنای پروانه به خودش میده) باعث میشه که به معده‌اش فشار بیاد و کمی بالا بیاره.  

**چند خط بالا رو عصر نوشتم. الان ساعت دوازده و چهل دقیقه صبحه و اصولا بهتره بخوابم. ولی کلی فکر و خیال تو ذهنم هست که باید بنویسمشون. بیشتر از اون بسیار نیاز دارم که دست به عمل بزنم و یک سری کارها رو هر چه سریعتر راست و ریست کنم. این روزها با جی در مورد مساله سرپرستی جوجه درصورتی که ما بمیریم حرف میزنیم. اینکه چه کسی سرپرستی جوجه رو به عهده بگیره و منابع مالی چه جوری تامین بشه. احساس میکنم هیچ اطلاعی از این موارد ندارم و باید بیشتر بخونم. فعلاً به توافق رسیدیم که از یکی از دخترخاله‌های من درخواست کنیم که مادرخوانده جوجه بشن. همسر تمایل چندانی به اینکه برادرش پدرخوانده بشه نداره. هرچند من فکر میکنم برادر همسر بسیار جوجه رو دوست خواهد داشت و هرکاری خواهد کرد که دخترک راحت باشه اما در عمل فکار میکنم طرز تربیت دخترخاله من بیشتر به ایده‌آلهای ما شبیه هست. 


راستی اگر کسی از شما در مورد مسایل مالی خبره هست، میتونه من رو راهنمایی کنه که بهتره پولی که در بانک دارم رو صرف پرداخت وام خونه بکنیم یا برای دوران بازنشستگی سرمایه‌گذاری کنیم؟ 

نظرات 6 + ارسال نظر
زری شنبه 10 آبان 1399 ساعت 03:21

در مورد مشورت باید یه کسی باشه که اونطرف زندگی کنه، خب تو ایران بود حتما خرید زمین و ملک:)
سرپرستی بچه؟ آرزو میکنم هر بچه ای در حریم امن خونه اش با پدر و مادرش بزرگ بشه، البته که کار شما عاقلانه است.
زوج درمانی، اگر حوصله ات گذاشت از روندش و مدل سوالات و .... میگی.
آره یواش یواش دیگه باید دست‌ها را بیاری بیرون، بعد از چهل روزگی

کلا زمین و ملک همه جا خوب جواب میده ولی الان پول ما نمیرسه که چیزی بخریم . حالا این پولی که دستمون هست رو باید صرف بازپرداخت وام خونه کنیم یا اینکه سرمایه گذاری کنیم.
در مورد سرپرستی بچه باهات موافقم. خدا همه بچه ها رو حفظ کنه و امیدوارم همه بچه ها در یک محیط امن و راجت و با عشق از طرف مادر و پدرشون بزرگ بشن. درباره زوج درمانی هم با گذشت جلسات مینویسم. جلسه اول فقط به کند و کاو گذشته گذشت.

صحرا جمعه 9 آبان 1399 ساعت 12:30 http://Sahra95.blogsky.com

چه خوب که راجع به سرپرستی جوجه حرف زدین، من یه بار سر صحبت رو با همسری باز کردم به نتیجه نرسیدیم. آخه اینجا کسی رو نداریم و همسرم میگه اگه قراره چیزی هم تنظیم بکنیم همون بچه رو بفرستیم پیش فامیلهای اون طرفمون بهتره فعلا هم عمه اش بهترین گزینه است. نمی دونم خیلی آگاهی ندارم و از اون طرف هم اینجا هنوز دوست و آشنای قابل اعتماد سراغ ندارم

خیلی سخته انتخاب کسی. به نظرم فامیل گزینه بهتری هست چه اینجا و چه در ایران. من برادرم هم گزینه خوبی هست ولی سنشون از ما بیشتره.

PARASTOO پنج‌شنبه 8 آبان 1399 ساعت 11:14

Torange jan salam -man account manager hastam va mitoonam komaket konam .behem email bede faghat haveset bashe 2002 ro English benevisi ...

مرسی. در کجا هست پرستو جان؟

مرجان پنج‌شنبه 8 آبان 1399 ساعت 10:39

من به هیچ عنوان تا مجبور نشم پولی تو RRSP نمیذارم،چون رسما قفل میشه و تو حالت ضروری با ضرر باید درش بیاری و واسه دخترم هم فعلا یه کاندو خریدیم که با اجاره دادن هزینه خودش رو تا حدی درمیاره. اگرم جای تو بودم تو این وضعیت بچه رو جایی نمیبردم ، ماسک از هیچیی بهتره اگر فاصله هم رعایت بشه اما اگه بچه رو میدی دستشون کلا ماسک زدن و نزدن زیاد فرقی نداره و بقیه رو هم نمیشه مجبور کرد. شاید مامانتم همین فکر رو کرده که تو خطر رو میکنی و فقط مشکلت یه عکسه که ممکنه به رابطه ات به همسرت برگرده و ناراحت شده که اصل ماجرا رو ول کردی و به یه عکس گیر دادی. قصد نوشتن نظر مخالفت رو نداشتم اما دیگه یوهو نوشتم ، امیدوارم ناراحت نشی و فقط به عنوان یه نظر شخصی ببینیش

RRSP از این جهت خوبه که بتونی یه مقدار از مالیاتی که دادی رو برگردونی ولی در کل بالاخره یک مالیاتی بابتش میدی. نه ناراحت نشدم از کامنتت. خیلی ممنون که نظرت رو گفتی. البته من به مادرم نگفتم که برای چی به عکس گیر دادم.

اعظم 46 پنج‌شنبه 8 آبان 1399 ساعت 05:36

چه جالب فکر کردم اونجا بچه ها رو قنداق نمی کنند اما تجربه خودم نوزاد بخصوص وقتی هوا خنکه قنداق بشه بهتره خودشون هم قنداق رو ترجیح می دن اما تا 10 روز اول تولد دست هاشون رو قنداق می کنیم
اینجا قانون میگه سرپرستی بچه بعد والدین با کی باشه
خونه سرمایه گذاری خوبیه اما زمین بهتره
هرچی خریدید پیشاپیش مبارک باشه

taraaaneh پنج‌شنبه 8 آبان 1399 ساعت 03:56 http://taraaaneh.blogsky.com

سلام ترنج جان. خوب شاید دوست نداره دستهاش توی قنداق باشه.
کار خوبی میکنی که در مورد سرپرستی جوجه برنامه ریزی میکنی. اینطوری خیالت راحته که خدایی نکرده در آینده اگر اتفاقی افتاد جوجه وضعیتش مشخصه. راستش من از پدر و مادرهایی که اینکار رو نمیکنن تعجب میکنم.
ترنج جان با یک مشاور مالی حرف بزن. تا اونجایی که من میدونم خونه و زمین بهترین و مطمئن ترین سرمایه گذاریه. خودمم هم گاهی فکر میکنم بجای اینکه هر ماه اینهمه پول میگذارم توی صندوق بازنشستگی یک مقدارش روبگیرم و پیش پرداخت یک خونه اروزن رو بدم و بعداون خونه رو اجاره بدم تا پول خودش دربیاد... منهم باید با یک آدم وارد مشورت کنم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد