چند وقتی هست که ننوشتم. سه روز بیشتر تا هشت فوریه و سونوگرافی نمونده. در این فاصله البته من طاقت نیاوردم و از دکترم خواستم که چند آزمایش بتای متوالی بنویسه که مطمئن بشم اچ-سی-جی خونم بالا میره. البته از پنج تا آزمایش فقط دو تاش رو انجام دادم. امروز خواستم برم بتای سوم رو انجام بدم که آزمایشگاه خیلی شلوغ بود و منصرف شدم. البته خیلی احمقانه بود. اپلیکیشنی که برای وقت آزمایش دارم اول نشون میداد زمان انتظار پنج دقیقه. من هم بدون اینکه وقت بگیرم، فوری از سرکار در اومدم چون تقریباً پنج دقیقه رانندگی بیشتر نیست. بعد که رسیدم دیدم آزمایشگاه خیلی شلوغه  و زمان انتظار چهل دقیقه است. دیگه منصرف شدم و برگشتم سر کار. دو تا بتای قبلی نتیجه اش خوب بوده. یعنی هم مقدار اچ-سی-جی با هفته هفتم میخونه و هم آزمایش متوالی افزایش هورمون رو نشون میده. 


البته هنوز هم ترس جای خودش هست. اون شب خواب میدیدم با همسر و فلفلی داریم میاییم ایران. تو فرودگاه ایران میگفتن فلفل باید ضدعفونی بشه و بهمون یک اسپری دادند که فلفل رو باهاش بشوریم. بعد من از اون اسپری به فلفل زدم و فلفلکم یک دفعه انگار یک میوه چروکیده مچاله شد و رنگش خاکستری شد. خیلی خواب بدی بود. 


وقت آرایشگاه شنبه  رو حفظ کردم ولی به آرایشگرم گفتم که فقط موهام رو کوتاه میکنم. تا جایی که خوندم فکر نمیکنم رنگ کردن ضرری داشته باشه ولی نمیخوام اگر خدای نکرده اتفاق بدی افتاد تا آخر عمر فکر کنم بخاطر رنگ کردن موهام بوده. این روزها دارم راجع به تستهای غربالگری میخونم. باید بشینم و راجع بهشون با جیسون حرف بزنم. تا جایی که خوندم CVS  رو میشه در سه ماه اول انجام داد ولی همچنان نتایجش کامل نیست و بعضی بیماریهای ژنتیکی رو تشخیص نمیده. میتونیم صبر کنیم تا  آزمایش آمینوسنتز رو در سه ماهه دوم انجام بدیم که کاملتره ولی خوب خیلی سخته تا اون موقع صبر کردن. 


دیگه اینکه زندگی در جریانه. من همش در حال خوردن هستم و البته نمیدونم چرا. اصولاً برای بارداری بخصوص در این مرحله که من هستم احتیاج به اونقدر کالری بیشتری نیست. راستی اون روز تو یک سایت اینترنتی خوندم که ویتامین سی در سه ماهه اول خوب نیست چون تولید پروژسترون رو کاهش میده. البته من همش این مدت هوس پرتقال کردم و روزی یکی-دو تا پرتقال و یک لیوان قرص جوشان خوردم. 


دلم برای مامان و بابام خیلی تنگ شده. کمتر با مامانم حرف میزنم این روزها چون هنوز نمیخوام این خبر رو بهشون بدم. دو به شک هستم که حتی خبر رو اگر سونو خوب بود بهشون بدم یا صبر کنم سه ماه بگذره. تاریخ پایان سه ماه میشه نوروز. فکر کنم زمان خوبی برای گفتن یه خبر خوب باشه. به احتمال قوی صبر کنم تا اون وقت. 

نظرات 4 + ارسال نظر
kindgirl شنبه 19 بهمن 1398 ساعت 00:29 http://kindgirl.blogsky.com

سلام خوبین من امروز اتفاقی باهاتون آشنا شدم ، امیدوارم حالتون خوب باشه. راستش در مورد رنگ به نظرم اصلا انجام ندین زیر سه ماه ممکنه رو جنین تاثیراتی داشته باشه ولی همه کارهایی که تو سه ماه اول نمیشه سه ماه دوم راحت میتونین انجام بدین. برای تست هم یه تست DNA هست که تو ایران انجام میدن خیلی از اون غربالگری دو مرحله ای دقیق تره و دقیقا برای افراد های ریسک انجام میشه که حتما اونجا هم وجود داره هیچ خطری هم مثل آمینو سنتز نداره و آزمایش خون هست من تو 12 هفته انجام دادم ولی فکر کنم زود تر هم میشه.

مرسی. تست دی ان ای که میگید همون آزمایش خون هست که ازش دی-ان-ای رو پیدا میکنند؟ فکر کنم اون رو انجام بدم.

لاندا جمعه 18 بهمن 1398 ساعت 22:39

فکر کنم اونجا هنوز شنبه شروع نشده. ما منتظریم.
ایشالا که همه چیز خیلی عالیه و صدای قلبشو میشنوی

مرسی لاندا عزیز.

Zari جمعه 18 بهمن 1398 ساعت 12:05 http://maneveshteh.Blog.ir

ترنج جان چرا آمنیوسنتز؟ اینجا میگویند احتمال سقط جنین هست و اگر های ریسک باشی پیشنهاد میدهند.
اثر منفی اضطراب و نگرانی را دست کم نگیر، حتما مدیتیشن و ریلکسیشن کن.
در مورد غذا، تا میتونی حلوی زیاده خواری هایت را بگیر. بعدا برا آب کردنش خیلی اذیت میشی:(
ببین بستگی به روحیه ی مامانت داره، اگر انرژی مثبتش زیاده بنظرم بهش بگو و بدار صحبت کردن باهاش بهت آرامش بده اما اگر آدم استرسی هست خب فعلا نگو.

آره زری جان. میدونم که هم آمینوسنتز و هم CVS خطر سقط دارند ولی من بخاطر سنم جزو های ریسکها محسوب میشم.
درباره خوردن؛ چند روز هست رعایت میکنم.
مامانم اگر بعدا مشکلی پیش میاد خیلی غصه میخوره. واسه همین تا وقتی مطمئن نشدم که بچه سالمه نمیخوام بهش بگم.

ترانه پنج‌شنبه 17 بهمن 1398 ساعت 10:16 http://taraaaneh.blogsky.com

باورکن که شنبه برای من هم روزمهمیه. منهم مثل تو منتظر شنیدن خبرهای خوب هستم.
نه واقعا اون چیزی که بهش احتیاج داری کالری اضافی نیست . کیفیت غذات ولی مهمه. منهم فکرم میکنم که فکر خوبیه که دیرتر به مامانت خبر بدی.
مواظب خودت باش.

امیدوارم که شنبه برای هر دوی ما روز خیلی خوبی بشه.
دقیقا. فکر میکنم کلا صبر کنم و اگر اسکن و تست غربالگری خوب بود به دیگران خبر بدم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد