وقتی که وقت نیست...

امروز یک روز جمعه نسبتا سرد و ابری است. من از خونه کار میکنم.یک موزیک ملایم مکزیکی گذاشتم. منظره روبروم یک کوچه بارون خورده است و گلهای رز همسایه که با وجود اینکه برگهاشون خشک شده، هنوز صورتی و قرمز و زرد به این روز خاکستری رنگ دادن. بغل دستم یک گل "برگ انجیری/مانسترا" هست که تازگیها به یمن کوددهی مرتب حسابی قد کشیده. البته گل من برگهاش خیلی سوراخ سوراخ نیستند و حالم از این بابت گرفته است.  ته دلم یک شادی عمیقی از اینکه از دوشنبه قراره فقط چهار ساعت کار کنم غنج میزنه. توی ذهنم هزار و یک برنامه دارم که البته میدونم اگر بخواهم واقع بینانه نگاه کنم باید تعدادشون رو محدود کنم و زمان رو در نظر بگیرم. بالاخره چهار ساعت اضافی در روز زمان خوبیه ولی نامحدود نیست و اگر ازش خوب استفاده نکنم بعدها افسوس خواهم خورد. 


لیست کارهایی که دوست دارم یا فکر میکنم لازمه انجام بدم: 


- پیاده روی و ورزش (یوگا)

- رفتن به کافی شاپ و نوشتن یا مطالعه 

- مرتب کردن خونه: کم کردن وسایل/لباسهای اضافی 

- تموم کردن فرمهای مالیات سال گذشته 

- چاپ یک سری از عکسهامون و نصبشون

- عکس گرفتن خانوادگی برای کریسمس امسال

- سفارش و خرید کادوهای کریسمس خانواده

- به روز کردن رزومه 

- درست کردن غذاهای سالم و خونگی - مراقبت از خود در این زمینه و کم کردن غذاهای پرضرر (نمیخوام از کلمه رژیم استفاده کنم)

- دیدار با دوستانی که وقت دارن. 

- بیشتر وقت گذروندن با حنا

- کورس کاری

- ماساژ 

- مرتب کردن فایلهای کاری. پیدا کردن یک اپلیکیشن برنامه ریزی مرتب و بهش وفادار باقی موندن. 


مثلا شاید اینطور روزی مد نظرم باشه: 

صبح ساعت شش و نیم بیدار شم. نیم ساعت نرمش کنم. بعد صبحانه و غذاهای حنا رو برای روز آماده کنم. حنا رو آماده کنم و ساعت نه سر کار باشم. 

نه تا یک بعد از ظهر: حسابی کار کنم


دوشنبه-چهارشنبه-جمعه: 

1 تا 2: ناهار و استراحت 

2 تا 3: ورزش

3 تا 4: آشپزی و مرتب کردن خونه

4 به بعد: برداشتن حنا از مهد و برنامه های دوتایی مثل استخر و پارک و ... 


سه شنبه و پنجشنبه: 

1 تا 2: ناهار و استراحت 

2 تا 4: خوردن یکی از قورباغه ها: تموم کردن مالیات ، کار کردن روی رزومه (بجز مالیات که باید از خونه انجام بدم؛ بقیه رو میتونم برم یک کافی شاپ  و اونجا انجام بدم)

3 تا 4:30:  وقت آزاد برای خود: خرید، ماساژ و... 

4:30 به بعد: حنا و .. 


* وقتی آدم مینویسه میبینه که وقت چندانی هم نداره. 

** باید سعی کنم از شبهام بهتر استفاده کنم. 

*** اعتیاد من فیلم و اینترنت و البته وبلاگ هست. باید ساعاتشون رو کم کنم




نظرات 2 + ارسال نظر
ماهی یکشنبه 14 آبان 1402 ساعت 10:48 https://redfishi.blogsky.com/

عجب برنامه پر و پیمانی!، باشگاه میری برای ورزش؟

حق با توست، این اعتیاد به فیلم و سریال و...خیلی وقت را غورت میده .

موفق باشی

,,والا برنامه رو فکر کنم زیادی شلوغ کردم و این دو روز اصلا اونطوری که فکر میکردم پیش نرفته‌. باشگاه نمیرم ولی از یوتیوب تمرین میکنم

زری.. شنبه 13 آبان 1402 ساعت 06:08 https://maneveshteh.blog.ir

من هم اعتیادم وبلاگ و تلگرامه :(

خیلی وقت تلف کن هستند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد