امروز قراره روز خوبی باشه...

چند وقتی هست که ننوشتم. روز چهارشنبه است و من احساس میکنم که باید پنجشنبه باشه؛ انقدر که ویکند دور به نظر میاد. ولی از یک نظر دیگه شاید خوبه. از کار عقب هستم و این یعنی اینکه سه روز کاری پیش روم هست که جبران کنم. 

یکشنبه تولد سه سالگی دخترم بود. متاسفانه همسر از شنبه مریض بود و من خیلی دست تنها بودم و خیلی خسته شدم. هرچند دخترخاله لطف کرد و یکشنبه صبح اومد  و در آماده کردن مراسم کمکم کرد. اگر نمیبود، واقعا نمیدونم که میتونستم از پس کارها بربیام. ولی تولد به خوبی برگزار شد و فکر کنم که به حنا و دوستانش خوش گذشت. تم پارتیش هم سگهای نگهبان بود که این روزها خیلی خیلی بهشون علاقمند شده و همه زندگیش شده حرف زدن راجع به اونها. تا حدی که میگه اسکای بهترین دوست منه. 

دیروز وقت دندانپزشک داشتم برای بقیه کارهای کاشت دندون. چند ماه پیش دندونم رو کشید و کمی استخوان کاشت. دیروز بهم گفت که هنوز لازمه وقتی که پیچ دندون رو میگذاره؛ باز هم استخوان سازی کنه و یک صورتحساب پنج هزار دلاری بهم داد که دود از کله ام بلند شد. چون دفعه قبل هم دو هزار و پانصد دلار هزینه داده بودم. یعنی که یک دندون حدود هشت هزار دلار برام تموم میشه .

 دیروز همینطور رفتم به یک متخصص پوست برای لکهای روی صورتم و همینطور برای کم شدن موهای بالای سرم. البته اصلا متخصص نیومد. فقط دستیارش اومد. گفت برای لکهای صورت هیچ راهی بجز کرم و ... وجود نداره. چیزی که اصلا از شنیدنش خوشحال نشدم چون متاسفانه من در هیچ روتینی از جمله روتین پوستی خوب نیستم و معمولا وسطها ول میکنم.  یک سری کرم برام تجویز کرد شامل تمیز کننده و لایه بردار و ویتامین سی و ضد آفتاب. وقتی اومدم حساب کنم دیدم که هشتصد دلار هزینه اش میشه. دیگه بهشون گفتم مرسی. فکر نکنم بخوام استفاده کنم . منشی کلی جا خورد ولی دیگه سر حرفم واستادم. بالاخره یکصد و پنجاه دلار هم برای پنج دقیقه مشاوره پول داده بودم و اینطور نیست که مثلا وقتشون رو الکی تلف کرده باشم. البته بهم گفتند اگر کرمها رو بخرم اون پولی که برای مشاوره دادم از هزینه کرمها کسر میشه که من رو یاد Sunken Ship bias  انداخت. همونی که آدم میگه اینقدر هزینه کردم و به پروژه های اشتباهش ادامه میده فقط بخاطر هزینه های قبلیی که کرده.  برای موهام هم پی آر پی توصیه کرد که اونهم بمونه برای یک زمانی که پول داشتم. خلاصه که ترجیح دادم که  با صورتی که لک قهوه ای داره و موهام کم پشت سر کنم تا اینکه هشتصد دلار به کرمی بدم که معلوم نیست کار میکنه یا نه و تازه باید هر دو ماه یک بار دوباره همینقدر هزینه کرد. من ترجیح میدم که این پول رو برای سفر یا بازنشستگی یا رفتن به اسپایی چیزی صرف کنم و البته هر کسی اولویتهایی داره ولی برای من این اولویت نیست. 


خب دیگه. بهتره برم سر کارم. برام انرژی بفرستید که بتونم تمرکز کنم و کارها رو به ثمر برسونم. 



نظرات 5 + ارسال نظر
رها یکشنبه 30 مهر 1402 ساعت 06:45

سلام
گلم من یه راهکار جالب و ارزون برای لک و تیرگی پوست دارم فقط یه کم بدبوئه اونم دنبه گوسفنده که باید آبش کنی و بریزی توی یه ظرف و بذاری تو یخچال و هر شب به مدت چهل شب اندازه نوک قاشق چایخوری بمالی به پوست صورتت یعنی یه پوستی تحویلت می ده که صاف و شفاف و بدون لک و سفید و بلوری و بدون منافذ باز و ...تازه چروکهارو هم درمون می کنه یعنی هم کلاژن سازه هم آبرسانه هم ضد لکه هم هزار چیز دیگه است و انقدر هم خوب جذب پوست میشه که نگو خودشم ضد کومودونه و اصلا پوست باهاش جوش نمی زنه که هیچ، تازه جوشارو هم از بین می بره ...یعنی هر چی از خواصش بگم کمه پوست من از این رو به اون رو شده ! با همه این خواص تازه ارزون هم هست و صدو پنجاه گرم بگیری آب کنی کلا پنجاه هزار تومن به پول خودمون میشه می تونی شش ماه ازش استفاده کنی ...یه راههایی هم برای کم کردن بوش هست که من بعد اینکه روغنشو آب کردم سه دور تو آب یخ ریختم و دوباره ورداشتم ریختم تو قابلمه و ذوبش کردم و دوباره ریختمش تو آب یخ و بار آخر هم یه پیاز کوچولو توش خرد کردم پنج دقیقه باهاش جوشید و ریختمش تو شیه بوش قابل تحمل شد

ممنون. ببینم میتونم دنبه گوسفند پیدا کنم.

سلام ترنج جان
از سن 35 به بالا خانمها کم کم دچار نازکی موی سر میشن...خوب کاری کردی اونهمه پول به اون کرمها ندادی...بهترینکار مصرف ویتامین B12 و کلاژن هست...پودر ژلاتین رو از کاسکو بگیر و روزانه مصرف کن..اگه بتونی اسموتی درست کنی و توش پودر ژلاتین بزنی عالیه.....برند organica که بدون طعم باشه از همه بهتره....یخورده بوی گاو میده که چاره ای نیست باید با مخلوط کردنش با اسموتی رفع کنی ....برای لکه پوستی هم اگر حالا که داره هوا سرد میشه اقدام کنی خوبه..با یه متخصص لیزر خوب مشورت کن...و در کنارش از کرمهای حاوی ویتامین C استفاده کن...خیلی موثره...شاد باشی همیشه..

سلام یاسی جون. ممنون. کلاژن میخورم (البته نه مرتب) ولی برند شرکت خودمون رو دیگه. پودر ژلاتین هم چک میکنم. متاسفانه لیزر برای نوع لک پوستی که من دارم خوب نیست و بدترش میکنه. چاره اش فقط کرم هست و اون هم محدود عمل خواهد کرد.

زری.. پنج‌شنبه 23 شهریور 1402 ساعت 20:26

ترنج جان من هم مثل تو هستم روتین پوستی هیچ وقت نداشتم الان یک ماهی هست شروع کردم، بنظرم واقعا اثر گذاره، من نظرم اینه درسته اولویت تو نیست اما اینطوری رهاش نکن و از طرفی دیگه هم میتونی کرم های ارزون‌تر بخری! به هر حال کاچی به از هیچی:)
یه روتین پوستی ارزون‌تر برای خودت بساز و سعی کن بهش حس خوبی داشته باشی و حفظش کنی. متاسفانه پوست طوری هست که اگر رهاش کنی بعدا جبرانش راحت نیست، و فکر کن شاید بعدها پشیمان بشی که ایکاش یه کوچولو بهش اهمیت میدادم. من مطمئنم با رقم خیلی پایینتر میتونی این روتین را بروی
تولددددد دخترت مبارک

من یک سری کارهای رو البته انجام میدم.‌مثلا ضد آفتاب رو مرتب میزنم. ولی راستش خیلی امید ندارم لک های پوستم از بین بره. همین که زیادتر نشه، خوبه

marjan چهارشنبه 22 شهریور 1402 ساعت 10:51

منم دخترم عاشقشون بود تاتر هم بردمش که درست قبل کرونا بود . رفتی ببینی ADHD داری یا نه؟

سلام مرجان جون. ممنون که یادت بود بابت ای-دی-اچ-دی. بله. تشخیص مثبت بود. حالا منتظرم کلینیک نتیجه رو بفرسته برای دکترم و دکتر دارو شروع کنه...

ترانه چهارشنبه 22 شهریور 1402 ساعت 10:45

مبارک باشه تولد سه سالگی دختر گلت

مگه ویزیت دکتر پوست رو بیمه رایگان پوشش نمیده؟

سلام ترانه جون. مرسی بابت تبریک تولد. نه این چون زیبایی محسوب میشه بیمه رایگان پوشش نمیده

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد