تاریخ شفاهی ایران

شروع کردم به گوش کردن قسمتهای مختلف تاریخ شفاهی ایران در یوتیوب. اگر شما هم مثل من دوست دارید هنگام انجام کار خونه چیزی گوش بدهید، شدیدا اوصیکم به گوش کردن بهش. هم خیلی جالبه و هم یک آگاهی خوبی از تاریخ معاصر ایران به آدم میده. یک خوبی هم که داره اینه که حتی وقتی کار خونه تموم میشه و میخوام کمی استراحت کنم بجای تلویزیون نگاه کردن این مجموعه رو گوش میدم و در کنارش نقاشی میکنم. البته نقاشی که نه. ولی یکی از این دفترها رنگ کردن ( که چند سال قبل مد شده بودند) داشتم و شروع کردم هر شب یک مقداری به رنگ کردن اونها که سرم گرم میشه و باعث میشه که خیلی هم فکر خوردن نیفتم. البته گاهی فکر خوردن میفتم ولی احساس میکنم کمتر شده. (در پارانتز اضافه میکنم که چون تصمیم گرفتم که دیگه فکر رژیم نکنم، هر باری که در مورد چیزی وابسته به رژیم غذایی فکر میکنم به خودم یاد آور میشم که این بحثی هست که واردش نخواهم شد. یک جورهایی مثل اون چیزی که در مراقبه میگن اگر حواست پرت شد، قضاوت نکن بلکه تایید کن که حواست پرت شده و به مراقبه برگرد. من هم به خودم همین کلمات رو میگم و دیگه به رژیم فکر نمیکنم.)


یک کم نگران شرکت هستم. البته شاید نگرانیم در این برهه بیدلیل باشه چون اصولا قرار هست که ترفیع بگیرم و مدیر بخش بشم ولی  الان دو ماهی هست که شرکت به صورت عجیبی شروع کرده به قلع و قمع آدمها و هر چند روز یکبار یک ای-میل چند خطی میاد که فلانی و بهمانی دیگه در شرکت ما نیستند و ضمن تقدیر از زحماتی که کشیدند، براشون آرزوی موفقیت میکنیم. امروز  هم یک ای-میل مشابه برای همکاری که با هم دوست هستیم و بیست و یک سال هست که شرکت ما کار میکنه دریافت کردیم و دود از کله‌مون بلند شد. هنوز هیچکس از دور و بریهامون در شرکت نمیدونه دلیل این اخراجها چیه. خلاصه که خدا بخیر کنه. جالبیش اینه که یک قسمت از وجودم فکر میکنه اگر یک پکیج خوب برای پایان کار بدهند... نه ادامه نمیدم. اصلا فکرش رو هم نمیخوام بکنم.


دلم میخواد یک برنامه خوب و جامع برای پیگیری کارها پیدا کنم. تا بحال Trello رو امتحان کردم و To Do و همینطوردرست کردن لیست انجام کار به صورت دستی تو اکسل و One Note. تازگی ها هم یک دفتر برنامه‌ریزی گرفتم که تا بحال ازش راضیم و به نظرم هنوز هیچ اپی جایگزین کاغذ و قلم نشده برام. فقط بدی دفتر برنامه‌ریزی این هست که همه جا بهش دسترسی ندارم و دیگر اینکه پروژه های من زیاد هستند و جای این دفتر برای تسکها کم. دلم میخواد جایی باشه که بتونم همه چیز رو وارد کنم و جزییات مراحلش رو هم بنویسم که یادم باشه که در چه مرحله ای هستم. الان شروع کردم یک مقدار آسانا رو بررسی میکنم ولی احساس میکنم که باید چند تا پروژه مختلف درش ایجاد کرد در حالیکه ترجیحم این هست که کی جایی باشه که همه چیز توش باشه و من در یک نگاه بفهمم که کجای پروژه ایستادم.  اپ مناسب میشناسید که بتونه همه کارهام لیست کنه ، مرتب کنه و انجام بده و ظرفها رو هم بشوره و جارو هم بکشه لطفا معرفی کنید. 


نظرات 1 + ارسال نظر
رضوان جمعه 3 شهریور 1402 ساعت 05:33 http://nachagh.blogsky.com

تاریخ شفاهی ایران جالبه.

بله. خیلی.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد