پست ثابت: افکار مشعشعانه! برای خودم

- بین بالغ درون و والد درون فرق هست. بالغ درون عاقل و آگاه هست. راهنمایی میکنه ولی شخصیتت رو تخریب نمیکنه. ارزیابی میکنه ولی قضاوتت نمیکنه. به صداهای درونت با کنجکاوی و بدون قضاوت گوش کن و ببین کدوم حرف میزنه و چرا اونجاست


- تو یک آدم با مسوولیتهای زیاد و کار پراسترس هستی. سعی کن تا حد امکان زمانت رو خوب مدیریت کنی. قدر لحظاتت رو بدون. چون هر کاری که الان میتونی انجام بدی و به بعد معوق میکنی یک باری میشه که سرعتت رو کم میکنه. یادت باشه قدمهای کوچک بردار. هر چیز بزرگی با قدمهای کوچک دست یافتنی هست. آمازون درآمد میلیاردیش رو از فروشهای چند دلاری به دست میاره. ارزش کارهای کوچک ولی مهم رو بدون.


- مراقب روانت باش. چیزهایی که میبینی و میشنوی تاثیر زیادی تو روحیه و رفتارت میگذارند. حواست باشه که وقتت رو با چه چیزهایی پر میکنی. 


- ,,در برخورد با آدمها به این فکر کن که من چه تاثیر مثبتی در زندگی این فرد میتونم بگذارم، چه جوری میتونم کمک کنم زندگیش کمی بهتر بشه و یا کمی خوشحالتر بشه. گاهی بهتره از خودت بیرون بیایی و توجهت رو معطوف به بیرون کنی. 


- دستاوردهای مالی (خونه، ماشین، پس انداز زیاد) تنها بخشی از چیزهایی هستند که آدم میتونه در زندگی به دست بیاره. تو آدمی هستی که برات  زندگی خیلی بیشتر از فقط پول داشتن هست. هرچند در بیرون همه پیامهای اطرافیان این هست که ماشین بهتر داشته باشی، خونه‌ات رو بزرگتر کنی، لباس مارک دار بپوشی و... ولی ِآیا اینها ارزشهای زندگی تو هستند؟ ارزشهای زندگی خودت رو پیدا کن و بر اساس اونها زندگی کن. نگذار جامعه بهت دیکته کنه که چطور زندگی کنی، که چی دوست داشته باشی،و وقتت رو صرف چه کاری بکنی. 


- در ارتباط با مشتریهات، سعی کن چند تا نکته رو رعایت کنی: 1- نشون بده که مشتاق شنیدن داستانشون هستی و خوب گوش بده. سعی کن فرصت حرف زدن به آدمها بدی . 2- رابطه با مشتریها بخشی از کار توست. بنابراین یک ساعت در روز رزرو کن که باهاشون در ارتباط باشی. 


- اغلب آدمها در زندگی همین بالا و پایینی که تو تجربه میکنی رو تجربه میکنند. گاهی نوسانات بیشتره و گاهی کمتر. بنابراین از اینکه بعد بازدهیت گاهی بالا و گاهی پایینه ناراحت نباش. حتی ماشین آلات هم وقتی کار میکنند، بعد از مدتی دچار خطا میشن و باید کالیبره بشن. آدمها که جای خود دارند. این ایده تو که همیشه بازدهی یکسان (و البته بالا) داشته باشی، یکی از باورهایی است که باید در موردش تجدید نظر کنی. بجاش برای خودت حد بالا و پایین بگذار و هر وقت دیدی از این بازه خارج شدی، خودت رو کالیبره کن :)



نظرات 4 + ارسال نظر
مهربانو سه‌شنبه 3 مرداد 1402 ساعت 04:26 http://baranbahari52.blogsky.com/

خیلی عالی بود عزیزم

ممنون مهربانوی عزیز.

مارال پنج‌شنبه 15 تیر 1402 ساعت 02:47 http://mypersonalnotes.blogsky.com/

انگار من فقط والد درون دارم

زری.. شنبه 16 اردیبهشت 1402 ساعت 21:18

عالی بود، کپی کردم:)

مرسی زری جون. این پست رو ثابت کردم و هر وقت چیزی به ذهنم برسه بهش اضافه میکنم.

رضوان پنج‌شنبه 14 اردیبهشت 1402 ساعت 21:12 http://nachagh.blogsky.com

برایم آموزش داشت.ممنون

خواهش میکنم. خوشحالم که به دردتون خورده.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد