هفته آخر سال- روز نوشت

شنبه - سی دسامبر: امروز:  بعد از چند هفته حالم خوبه. روزهای کریسمس واقعا حالم خوب نبود و همه چیز به نظرم سخت و تار میومد. وقتی میگم همه چیز، یعنی حتی جواب تبریکهای کریسمس دیگران رو دادن. هرچند مهمونی ها رو رفتم و رقصیدم و گفتم و خندیدم؛ اما تو خونه، در رخوت بودم بیشتر. همسر البته خیلی همراهی و کمک کرد. در نهایت دوباره از پریروز قرصهای ضدافسردگی رو شروع کردم. با دوز خیلی پایین. و امروز خیلی بهترم. هرچند که ترکیب دو قرصی که میخورم با هم کمی بهم احساس استرس و بیقراری میده ولی در عوض الان نشستم و دارم تو ماگ بزرگ زرد رنگم چای میخورم. دلم میخواد فامیل رو دعوت کنم بیان خونه مون. نه مهمونی رسمی. همین که دخترخاله ها دور هم جمع بشیم و با هم حرف بزنیم و بگیم و بخندیم. دلم جمع مهربونانه میخواد. منتظرم همسر از خواب بیدار شه ببینم اگر اوکی هست به همه مسیج بزنم ببینم چه کسانی میتونن بیان. 

جمعه- بیست و نهم دسامبر: لوله کش حدود نه صبح اومد و لوله ها رو درست کرد. جالبه که من رو شناخت چون گاهی میاد شرکت ما برای کار و یکی از همکارانم معرفیش کرده. انتظارش رو نداشتم. بعد از صبحانه، کمی با حنا بازی کردم و با هم نقاشی کشیدیم. بعد هم همسر و حنا رفتند خرید. من هم شروع کردم به تمیز کردن کمی. مامان تلفن کرد و نیم ساعتی با مامان حرف زدم. بالاخره جارو برقی رو در آوردم و هر تکه‌ای که قابل شستن بود شستم که بابت این امر خیلی خوشحالم و از خودم تشکر میکنم. بعد از ظهر همسر حنا رو برد حموم و بعد با هم برای بار هزارم! Frozen نگاه کردیم. حنا از فیلم دیدن با پاپ کورن و غیره خیلی حال میکنه ولی اصلا حاضر نیست چیز جدیدی ببینه. در این زمینه به همسر رفته. همسر هم اغلب بحث انتخاب فیلم میشه، فیلمهای قدیمیی رو که چندین بار دیده رو پیشنهاد میده. من برعکسم. به ندرت امکان داره چیزی رو بخوام دوبار نگاه کنم. معمولا دوست دارم چیزهای جدید ببینم که گاهی اوقات هم چندان خوب نیستن ولی خوب به نظرم تجربه است دیگه. شب تولد پدرشوهر بود و فامیل شوهر قرار بود بیان خونه ما. فامیل که میگم فقط پدر همسر، برادرش و زن و دختر اون هستند. پدر شوهر گفته بود که پیتزا میخواد که قرار شد از بیرون بگیریم و بنابراین کاری نداشتم. کمی میوه و شیرینی چیدم روی میز و تمام. شب خوب بود و خوش گذشت. حنا با دخترعموش که دوازده ساله هست خیلی حال میکنه. جاری جان هم خیلی بهتر از قبله. یک زمانی اصلا حرف نمیزد با آدم و همه حواسش به دخترش بود. یعنی قدیمها جز سلام و علیک حرف دیگری نمیزدیم. الان هم حرفهامون چندان عمیق نیست. بیشتر درباره بچه هاست و اینجور چیزها. اما بالاخره از قبل خیلی بهتره. جاری هم با حنا خیلی خوبه و کلی باهاش بازی میکنه. به نظرم جاری مادر خوبیه هرچند که همسر چندان موافق نیست و معتقده که جاری خیلی تمرکز زیادی رو بچه داره و این خوب نیست. ولی در کل، حوصله زیادی داره و حنا هم خیلی باهاش راحته و دوستش داره. 

پنجشنبه- بیست و هشتم دسامبر: واقعا خیلی یادم نیست چکار کردم. حنا با همسر رفتن استخر. من هم خونه بودم و مثلا تمیزکاری کردم و بالاخره بعد از مدتها شام درست کردم. دوش رو با همسر امتحان کردیم و باز کردن آب همانا و از سقف آب سرازیر شدن همان. دیگه به همسر گفتم که بهتره لوله کش بیاد که لوله رو تعمیر کنه و اصلا به پدرشوهر عزیز نگیم که درست نشده. همسر هم موافقت کرد. به لوله کش زنگ زدیم و قرار شد جمعه صبح بیاد. شب با همسر به رسم هر ساله، مستند بی‌بی‎ سی راجع به Live Aid رو نگاه کردیم.اگر وقت دارید، نگاه کنید. مستند جالبیه و البته صحنه‌های بسیار دردناکی از آفریقا داره که محاله آدم بتونه بدون اشک ریختن بهش نگاه کنه. این مستند رو من و همسر هر سال موقع کریسمس نگاه میکنیم و دیگه جزو رسوم کریسمس ما شده... 

چهارشنبه: پدر شوهر از ظهر اومد و با همسر مشغول تعمیر نشتی دیوار شدن. من هم بعد از ظهر حنا رو بردم سرزمین بازی. بهش خوش گذشت ولی وقت رفتن خیلی خیلی گریه کرد. تنها بچه ای بود که داشت گریه میکرد و این خیلی بده. نمیدونم چرا تازگیها اینطوری شده و هر چیزی با گریه است. برای شام غذای چینی سفارش دادم که سرراه بگیریم. کلی تو ماشین منتظر شدیم که غذا آماده بشه و همه مدت حنا در حال گریه بود. مثلا گریه میکرد که میخواسته با لگو بازی کنه. من هم بهش میگفتم بریم خونه با لگوهاش تو خونه بازی میکنیم و مثلا ازش میپرسیدم که چی میخواد درست کنه. تا پنج دقیقه آروم بود و راجع به چیزهایی که میشه با لگو درست کرد حرف میزد و بعد دوباره شروع میکرد راجع به چیز دیگری بهونه گرفتن و گریه کردن. آخر دیگه طاقتم سر اومد. حنا رو بردم خونه پیش همسر و دوباره برگشتم رستوران که غذا رو بگیرم. خدا رو شکر که رستوران به خونه نزدیک بود. کلی تاخیر کردن و بالاخره با غذا رسیدم خونه. و بعد متوجه شدم که یکی از سفارشها رو اصلا نگذاشتند. دیگه حوصله نداشتم بهشون زنگ بزنم. پدر شوهر و همسر از کیفیت غذا خیلی راضی بودن ولی به نظر من با توجه به قیمتش خیلی خوب نبود.  البته دو ساعت بعد خودشون زنگ زدن و گفتن که یادشون رفته اون غذا رو. و خودشون آوردن و تحویل دادن. 

سه شنبه(باکسینگ دی): تقریبا همش در رختخواب بودم. آن لاین  کرم خریدم. البته اصلا لازم نداشتم ولی تخفیف خیلی خوبی داشت و هدیه خوبی هم روش میداد. فکر کردم کرم رو بخرم و اگر کسی عازم ایران باشه بفرستم برای مامانم. شب با دوستان همسر قرار داشتیم بریم رستوران. بعدش هم بلیط داشتیم برای ساعت نه شب که بریم قطار کریسمس در استنلی  پارک. دوستان همسر بخاطر ما برنامه رو زودتر (ساعت شش) گذاشته بودن و همینطور برنامه رو از بار به رستوران کنار بار تغییر داده بودن که ما بتونیم حنا رو ببریم. ولی وقتی رسیدیم اول میزمون حاضر نبود و بعد هم انقدر گارسونمون آروم بود که دیگه ساعت هفت و ربع داشت سفارش غذا میگرفت. خلاصه که ما غذا رو به برون‌بر تغییر دادیم. ولی انصافا برگر خیلی محشری داشت که من و همسر هیچکدوم انتظارش رو نداشتیم. قطار استنلی پارک با تزیینات کریسمس خیلی خوب بود. تازه برای خانمها هم کلی به قول اینجایی‌ها Eye Candy داشت چون یک عالمه آتش نشان خوش تیپ و هیکل اونجا بودن برای جمع کردن خیریه! دیگه قطار رو رفتیم و بعدش حنا پاپ کورن میخواست که متاسفانه تا ما بهش برسیم دیگه غرفه بسته شده بود. خوشبختانه حنا خودش رو خوب کنترل کرد و من بهش گفتم که میریم از جای دیگه پاپ کورن پیدا میکنیم. بعد به همسر گفتم بریم Safeway  که یکی از فروشگاههای زنجیره‌ای اینجاست و متاسفانه اونجا هم بسته بود. خلاصه که بالاخره یک مغازه کوچک سرراه پیدا کردیم و پاپ کورن خریدیم و قائله ختم به خیر شد. 

دوشنبه-روز کریسمس: صبح مثلا بیدار شدیم که بریم هدیه ها رو باز کنیم. روی پله ها بودیم که دیدم موبایلم زنگ میخوره و همسایه طبقه پایینه. کلی با استرس که همسرش سرش گیج رفته و خیس عرق شده و افتاده. دیگه برای حنا تلویزیون گذاشتم و با همسر رفتیم پایین. حال همسرش خوب نبود و رنگش خیلی پریده بود. ولی با توجه به چیزهایی که میگفت من حدس زدم ورتیگو باشه که تا بحال چند تا از دوستهای ما هم بهش اینجا مبتلا شدن و هرچند خیلی ترسناکه ولی خیلی خطرناک نیست. یک جورهایی انگار یک ویروسی در گوش میانی هست که باعث سرگیجه بسیار وحشتناک میشه (اگر دکتری اینجا رو میخونه، ممنون میشم در کامنتها راجع بهش بنویسه). خلاصه که 911 اومد و فشار و اینها رو گرفتن و فقط بهش گراول تزریقی زدن و گفتند که به نظر اوکی میاد و و اگر میخوان میتونن بیمار رو ببرن بیمارستان. اینجا هزینه بیمارستان جزو بیمه عمومی نیست و باید از جیب بدی. البته اگر بیمه تکمیلی از طریق کار داشته باشی اغلب هزینه رو پوشش میدن. این همسایه ما هم یک سالی هست که از ایران اومدن و خانم دانشجوست و همسرش هم هنوز کار نمیکنه. اینه که من گفتم اگر میخوان بگذارن که آمبولانس بره و ما میبریمشون. خلاصه که همسر آماده شد و اونها رو برد. من هم بچه ها رو آوردم بالا پیش حنا. براشون صبحانه درست کردم و کمی با حنا بازی کردن تا اینکه یکی از دوستانشون اومد دنبال بچه ها. بعد هم همسر برگشت و انگار تو بیمارستان که پارک کرده و رفته ویلچر بیاره برای بردن بیمار، یک تاکسی عقب گرفته و زده به ماشین ما. خلاصه که حالمون مضاعف گرفته شد ولی دیگه کریسمس بود و بالاخره ساعت دوازه اینهای ظهر ما رسیدیم که هدیه‌ها رو باز کنیم و عکس کریسمسی بگیریم. شب هم مهمون خونه برادر شوهر بودیم که بوقلمون درست کرده بودن و مخلفات. بوقلمون رو امسال برادرشوهر به روش سرخ کردنی درست کرده بود که من خیلی خوشم اومد چون اون بوی زهمی که معمولا گوشت ماکیان میدن رو نداشت. در ضمن فامیل تازه یافته ( که باید بعدا راجع بهشون مفصل بنویسم) رو هم دیدیدم و من از اون روز از فکرشون بخصوص بیکسی دختر کوچیکه بیرون نرفتم. شب خوبی بود و خوش گذشت. 

یک شنبه- بیست و چهار ژانویه: صبح رو اصلا نمیدونم چکار کردم. فکر کنم اغلب خواب بودم و اصلا حالم خوب نبود. شب خونه دخترخاله مهمون بودیم و خوش گذشت. دخترخاله من فوق‌العاده خوش سلیقه است. یک قسمت میز یلدایی چیده بود با انار و خرمالو و .. و یک قسمت هم کریسمسی بود. کلا خونه دخترخاله (که با من دقیقا همسن هست) پر از تزیینات قشنگ و جالبه که به هم میان. من در این قسمت به دخترخاله حسودیم میشه که کاش من هم سلیقه و ذوق اون رو داشتم. البته دختر خاله کار فول تایم نداره و  دخترش بزرگتر هست و بنابراین طبیعی هست که وقت بیشتری داشته باشه ولی من فکر میکنم من حتی اگر وقت بیشتری هم داشتم نمیتونستم مثل اون با ذوق باشم. باید راجع به این دخترخاله و رابطه پیچیده‌ای که با هم داریم یک پست جدا بنویسم. جالبیش اینه که دختر این دخترخاله رو حنا خیلی دوست داره و باهاش خیلی راحته. اون هم حنا رو خیلی دوست داره و همیشه براش کتاب داستان درست میکنه  و نقاشی میکنه.  

شنبه - بیست و سوم دسامبر

: خونه وضع اسفباری داره. همسر و پدر شوهر قسمتی از سقف رو کندن و کلی گچ و .. روی همه وسایل نشسته. دستشویی هم حالت منفجر شده داره. پر از ابزار آلات و ... دیروز از سقف حموم آب چکیده به طبقه پایین. خدا رو شکر که خیلی زیاد نبود و البته باز هم شکر که فقط وقتی همسر حموم بوده آب داده بنابراین ترکیدگی لوله نیست ولی دیگه این روزهای کریسمس که من میخواستم مهمون دعوت کنم کلا به هم خورده.


نظرات 6 + ارسال نظر
زری.. چهارشنبه 27 دی 1402 ساعت 09:47 https://maneveshteh.blog.ir

سلام خوبی ترنج جان؟ کم پیدایی عزیزم

سلام زری جون. آره میدونم. امروز دیگه تصمیم گرفتم بنویسم.

marjan چهارشنبه 13 دی 1402 ساعت 07:16

من فقط به عنوان یه مادر که خیلی تو این زمینه تحقیق کردم بهت پیشنهاد میکنم که "set boundaries"- اگه گریه میکرد که میخواسته با لگو بازی کنه ، نباید بهش گفت که میریم خونه بازی میکنیم باید بدونه تموم شد! یا اگه پاپ کورن میخواست و مغازه بسته بود ، باید بهش گفت که ببین بسته هست و الان نمیشه ،فردا ولی حتما موقعی میایم که باز باشه بخریم. ممکنه یه بچه 3و4 ساله هنوز نفهمه و کلی هم گریه کنه ولی کم کم pattern رو می فهمه .

ممنون بابت راهنمایی. عمل میکنم بهش.

رضوان سه‌شنبه 12 دی 1402 ساعت 06:31 https://nachagh.blogsky.com/

زری.. یکشنبه 10 دی 1402 ساعت 01:10 http://maneveshteh.blog.ir

به به چه پست پرباری، ترنج جان واقعا خیلی کار هست هماهنگی همه ی اینها، دمت گرم.
بیخیال بابا دخترخاله مدلش اینطوریه که با این چیزهای خوش سلیقه حال کنه و داره لذتش را میبره، ولی خب تو با نوشتن و خوندن وبلاگ حال میکنی :)) خیلی هم بهتره :))
حقیقتش دلم برای همسایه تون (که احتمالا مستاجر شما هستند) سوخت، میدونی وقتی یه نفر میخواد به ادم کمک کنه و خود اون طرف ضرری ببینه ادم چقدررر شرمنده میشه، حالا فکر کن علاوه بر مریضی و احتمالا هزینه ی درمان، این شرمندگی هم اضافه شد. ولی خوشم اومد گفتی دیگه به هرحال کریسمس بود و رفتید برای کادو و عکس:)
سال 2024 برات پر باشه از موفقیت و دل خوشی

آره زری جون، خیلی ناراحت شدن. ولی بیمه برای این جور چیزهاست دیگه..

یک زن یکشنبه 10 دی 1402 ساعت 00:47

سلام
چرا همه رو نوشتی ژانویه؟؟؟

سلام..ممنون بابت اینکه گفتید، درست کردم

نسیم شنبه 9 دی 1402 ساعت 21:31


تعطیلات
کریسمس
سل نو
همه گی حسابی بهتون خوش بگذره

سلام. مرسی. به شما هم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد